7 Kasım 2011 Pazartesi

İlk Baskı Edip Cansever Kitapları







Yer Çekimli Karanfil
Kapak kompozisyonu Orhan Peker
1957 Yeditepe Yayınları
1. Baskı
62 Sayfa
***
Umutsuzlar Parkı
1958 Yeditepe Yayınları

1. Baskı

77 Sayfa
***
Nerde Antigone
Kapak Said Maden
1961 Yeditepe Yayınları

1. Baskı

44 Sayfa
***
Tragedyalar
Kapak Said Maden
1964 De Yayınları

1. Baskı

84 Sayfa
***
Çağrılmayan Yakup
Kapak Aydın Ülken
1966 De Yayınları

1. Baskı

63 Sayfa
***
Sonrası Kalır
Kapak Said Maden
1974 Cem Yayınları

1. Baskı

91 sayfa
***
Sevda İle Sevgi
Kapak İbrahim Köktürk
1977 Koza Yayınları

1. Baskı

103 Sayfa
***
Şairin Seyir Defteri
Ada Yayınları

1. Baskı

Mehmet Güleryüz'ün 8 Metin dışı desenini içeren bu kitap 1980 yılında 1.600 adet basılmış 1'den 1.600'e numaralandırılmıştır
No. 1058
51 Sayfa
***
Bezik Oynayan Kadınlar
1982 Ada Yayınları

1. Baskı

Baskı Adedi : 3.000
109 Sayfa
***
Edip Cansever
8 Ağustos 1928 - 28 mayıs 1986
İlk şiiri 1944'te İstanbul dergisinde yayınlandı. Yücel, Fikirler, Edebiyat Dünyası, Kaynak dergilerinde çıkan ilk gençlik şiirlerini "İkindi Üstü" kitabında topladı. Bu şiirlerde varlıklı, her şeye yaşama sevinciyle bakan bir gencin avarelikleri, duyguları ön plandaydı. 1951'de "Nokta" dergisini çıkardı. Bu dergi genç şairlerle ve yazarlarla tanışmasını sağladı. İlk kitabından 7 yıl sonra yayınladığı "Dirlik Düzenlik" bu dönemin ürünüdür. Bu kitaptaki şiirlerde düşünceyi dil içinde eritmeye yönelen, özlü bir söyleyiş ve çarpıcı biçim arayan, toplumsal eleştiri için mizah aracını kullanan bir tutum görüldü. 1957'de yayınlanan "Yerçekimli Karanfil" ile kendisine özgü bir şiir evreni kurdu. İkinci Yeni akımının özgün örneklerini verdi. Yenilik, Pazar Postası, Yeni Dergi gibi dönemin sanat yayınlarında şiirsel canlılığı besleyen şairlerden biri oldu. Şirinde zamanla sevinç yerini bunalıma, toplumsal dengesizlikleri eleştirme kaygısı yerini yıkıcı bir umutsuzluğa bıraktı. "Dize işlevini yitirdi" gerekçesiyle yeni arayışlara yöneldi. Şiirde tiyatrodan esinlenen diyaloglar kullandı. "Nerde Antigone", "Tragedyalar", "Çağrılmayan Yakup" bu dönemin ürünleri. Yine de İkinci Yeni içindeki bazı şairler gibi anlamsızlığı savunmadı. Kapalı, anlaşılması güç, yine de anlamdan ayrılmayan bir şiire yöneldi. Çok farklı imgeler kullanırken bile düşünce öğesini gözardı etmedi. Yapıtlarına tutarlı bir bütünlük kazandırdı. Şiirinde düzyazı olanaklarını kullanmaktan da çekinmedi. Yalnız şiirleriyle değil tepkileri ve yaşama biçimiyle de kendisinden söz ettirdi. Sürekli yazan, yayınlayan bir şair olarak ilgileri hep üstünde tuttu. Aslen Çankırı Atkaracalarlıdır.

1 yorum: